2018-11-30 16:27:44

Maths routes around Europe

Prva mobilnost Erasmus+ KA2 projekta je završena. Četiri učenice i profesorice Gimnazije Metković provele su osam dana u Španjolskoj , odnosno pet dana u Alcala la Real, čija je škola koordinator projekta  Maths routs around Europa.

Škola domaćin (ALFONSO XI) organizirala je zanimljiv program, pun matematičkih aktivnosti, ali i posjeta važnim povijesnim znamenitostima u Alcali la Real i Granadi.
Okvirni program:

PONEDJELJAK: primanje kod gradonačelnika, sudjelovanje u nastavi, rad u Geogebri (radionica)

UTORAK: prezentacija nastanka i obrade maslinova ulja te degustacija, matematičko natjecanje, radionica astronomije

SRIJEDA: boravak u Granadi – matematički posjet palači Ahambri, posjet parku znanosti, predavanje na fakultetu fizike Javiera Hernándeza – profesora fizike i mađioničara

ČETVRTAK: matematičko natjecanje, Trivia, Escape room (matematika)

PETAK: Mota Fortress-orijentacijska igra te matematički izazovi

Dojmovi učenica:

MARIJA KOMPAR:

Čak i prije nego što mi je ovaj projekt predstavljen, znala sam puno o Erasmus + projektima, tako da sam bila vrlo uzbuđena kad sam dobila priliku sudjelovati. Odlazak u Španjolsku i susret s puno novih ljudi iz drugih zemalja bili su ono čemu sam se veselila svaki dan. Alcala la Real i njegovi stanovnici tretirali su me s ljubaznošću i poštovanjem, što je cijelo iskustvo učinilo još boljim jer sam se osjećala kao kod kuće. Projekt je bio vrlo dobro organiziran; proučavali smo matematiku, naučili o arhitekturi i španjolskoj kulturi, posjetili nevjerojatne povijesne znamenitosti i proživjeli smo najbolje trenutke života. Bilo je vrlo zanimljivo surađivati ​​i ujediniti se s ljudima iz drugih dijelova Europe, koji mi već nedostaju. Vrlo sam zahvalna što sam dobila priliku sudjelovati u ovom prekrasnom projektu i jedva čekam ugostiti ih ovdje u Hrvatskoj.

LUCIJA RODIN:

Još uvijek mi ne dolazi do glave da sam prošli tjedan bila u Španjolskoj. 17. 11. stojim na aerodromu u Dubrovniku nervozno iščekujući svoj prvi let avionom, čak i u tom trenutku misleći da je ovo sve samo san. Gledajući kroz prozor aviona sve te meke oblake bila sam zadivljena koliko smo visoko iznad zemlje. Sletjeli smo u Madrid, grad koji me je ostavio bez teksta; kraljevska palača, brojni restorani, šarene zgrade, pa čak i grafiti su me oduševili. Sljedeći dan smo krenuli putem Alcale la Reala, naporan put moram priznati, ali kada sam vidjeli s koliko ljubavi i gostoprimstva su nas dočekali rekla sam "Vrijedilo je!". I zaista je. Iduća 4 dana sam upoznala pregršt novih prijatelja, naučila mnoge riječi i kulture drugih naroda te koliko toliko malo više zavoljela matematiku. Ali ne samo matematiku, naime mi smo posjetili znanstveni muzej u Granadi! Zaista nešto spektakularno za mene koja gajim ljubav prema prirodoslovnim predmetima je bilo vidjeti uživo stvari o kojima samo čitam u knjigama. Zatim smo posjetili sveučilište astronomije, optike i fizike u Granadi.. Predavanje simpatičnog profesora o magiji i njezinoj vezi sa fizikom me zaintrigiralo i u nekim trenucima nasmijalo. A ako mislite da je moje putovanje u Španjolsku bilo strogo matematičko, onda ste se kao i ja prevarili. Posjetili smo palaču Alhambru, po mom mišljenju jedinstven primjer srednjovjekovne muslimanske umjetnosti. Vidjeti njezine arkade i fontane je bilo uzbudljivo. A svi ti reljefi i detalji (koje inače vidim samo u knjigama) na apsolutno svakom zidu su postali još zanimljiviji kada sam saznala koja im je matematička osnova.

Nažalost svemu što je lijepo dođe kraj, tako i mom boravku u Španjolskoj. Nikad mi iz glave neće izaći ritam flamenca, koji mi je svirao u glavi u avionu na putu doma, 24. 11., a sve je tako brzo prošlo. Donosim kući španjolske slatkiše, nakit i puno internih šala. Zasigurno mogu reći da sam ostavila dio svoga srca u Španjolskoj.

AGNES ĆELIĆ:

Prijavila sam se za ovaj projekt jer volim putovati i upoznavati druge kulture i ljude te mi se program erasmus činio kao odlična prilika. Puno su me potaknula lijepa i pozitivna iskustva prijatelja. Nije se bilo jako teško prilagoditi drugačijim ljudima, kulturi i jeziku jer nam je svima bilo teško pa smo si međusobno pomagali.

Projekt mi se jako dojmio, sam njegov koncept. Ljudi su jako dragi i prijateljski raspoloženi. Svidjelo mi se kada su nas raspodijelili u grupe sa učenicima iz različitih država jer smo ovako dobili priliku upoznati se i družiti svi međusobno. Zajedno smo sudjelovali u različitim igrama i natjecanjima rješavajući zagonetke te zadatke iz matematike.

Svidio mi se i drugi dio projekta koji uključuje razgledavanje samoga grada. Najviše mi se dojmila Alhambra i Castle of La Mota. Jedini problem je bila kiša koja je neprestano padala pa nam je neke stvari malo otežala..

Obitelj u koje sam živjela bila je jako srdačna i draga prema meni. Jedini problem i zbog čega mi je bilo žao što roditelji ne znaju engleski jezik pa nismo mogli puno komunicirati. Svidjela mi se njihova kultura, običaji koji su drugačiji od naših ali u toj različitosti je ljepota. Bilo je zanimljivo gledati neke stvari koje rade na svoj način, upoznati njihovu kulturu i usporediti je sa našom pa i naučiti pokoju riječ ili izraz na različitim jezicima.

Najbolje iskustvo su prijateljstva koja sam tamo stekla i koja ću nadam se u budućnosti i dalje održati. Definitivno bih voljela ponoviti to iskustvo i ponovno ići na erasmus. Velika mi je želja otići u druge države poput Italije i Portugala.

Slike nastale tijekom projekta možete pogledati ovdje.