2019-05-04 20:24:21

Projekt "Unsere Schätze"

Nakon zajedničkog rada na partnerskom eko-projektu „Unsere Schätze“ ili „Naša blaga“ na raznim edukativnim online- platformama napokon su nam u subotu 6. travnja u posjet došli naši partneri iz Theodor-Heuss Gimnazije; Recklinghausen, Njemačka. Naše profesorice Svjetlana i Ana Bebić dočekale su ih na aerodromu u Splitu, a mi smo ih s nestrpljenjem čekali u Metkoviću. Kako su stigli tek u večernjim satima ostatak večeri smo proveli kod kuće, upoznavajući naše goste s našim obiteljima.

Naš zajednički program započeo je u nedjelju popodne, kada smo se našli kod mosta u Metkoviću, gdje smo obavili uzimanje uzoraka i analizu vode iz Neretve, pod mentorstvom profesorice iz biologije Marije Volarević. Drugo mjesto gdje smo testirali vodu bilo je kod Velike tržnice. Zatim smo se uputili na Ušće. Testirali smo i analizirali vodu sa Kominskog i Opuzenskog Ušća. Zanimljive su nam  bile i promatračnice ptica, gdje smo proveli dosta vremena. Na povratku smo posjetili i Opuzen.

Dana 8.4. u ranim jutarnjim satima uputili smo se u Dubrovnik. Zaustavili smo se kako bismo posjetili Arboretum Trsteno, unatoč kiši koja nas nije zaustavila, već je dala jos zanimljiviji, svježiji ugođaj. Spustivši se u vrt-Perivoj Gučetić, gdje nas je čekao vodič, započeli smo obilizak. Svojim starim, renesansnim stilom i karakterističnom glavnom šetnicom s dvostrukim stuporedom, Arboretum nas je odmah oduševio. Na kompoziciji osi vrta nanizani su i ovi arhitektonski elementi: paviljon, ljetnikovac, kapelica Sv. Jerolima o kojoj smo čuli staru legendu s djevojkom u bijeloj haljinu koja je umrla ispred kapelice i sada šeće vrtom. Još veće oduševljenje se pokazalo za 465 svojti biljaka od kojih najveći broj pripada sredozemnim i europskim biljkama. Uz naše domaće vrste (limun, naranča, vinova loza ,ruža, ružmarin, lavanda) upoznati smo i s biljkom koja dolazi iz doba dinosaura, te bambusovom šumom kroz koju smo trčali, slikali se i sve u svemu zabavljali.

Nakon posjeta Arboretumu, uputili smo se prema Dubrovniku. Kako bi naše goste s gradom upoznali na što zanimljiviji način, bili smo podjeljeni u grupe te smo imali zadatak pronaći različite znamenitosti Dubrovnika kao što su Onofrijeva fontana, 5 kula, natpis na Knezevom dvoru, Orlandov stup... Kada smo obavili zadatak imali smo slobodno vrijeme te smo mogli uživati u ljepotama Starog grada.

Na povratku iz Dubrovnika u Metković svratili smo u Ston. Posjetili smo poznatu stonsku solanu gdje su naši gosti kupili sol. Zatim smo prošetali kroz uske stonske ulice i divili se starim zidinama iznad Stona. U večernjim satima smo stigli u Metković i nastavili svoje druženje.

U utorak, 9.4., doveli smo učenike THG-a prvi put u našu školu, gdje im je u ime ravnatelja Joze Jurkovića, riječi dobrodošlice u naš grad i našu školu izrekla psihologinja Mirjana Šutalo. Razgledali smo u školskom predvorju izložbu učenika pod mentorstvom profesorice Marije Volarević na temu našeg projekta.

Odmah nakon toga zaputili smo se u STEM kabinet gdje smo dobili zadatke po skupinama. Jedna grupa imala je zadatak odraditi analizu uzoraka vode koje smo uzeli  prvog dana naseg zajedničkog susreta. Druga grupa imala je zadatak napraviti prezentaciju o mjestima koje smo posjetili dan prije: Arboretumu Trsteno, Dubrovniku i Stonu. Treća grupa imala je zadatak pisati o zaštiti okoliša na stranici E-Twinning, dok se četvrta grupa bavila prevođenjem titlova na videu. Nakon odrađenog zadatka,nastavili smo uživati u slobodnom poslijepodnevnom vremenu s učenicima THG-a.

U srijedu 10. travnja obveze u školi počele su u 8 h. Rano buđenje nam je svima teško palo, ali stigli smo na vrijeme. Neki su učenici domaćini vodili svoje goste na jedan školski sat. Naši gosti su na taj način dobili kratki uvid u našu školsku atmosferu, a vidjeli su i iz prve ruke kako izgleda obrazovanje u Hrvatskoj.          U 9:30 h svi smo bili okupljeni u čitaonici gdje smo se podijelili u dvije skupne. Skupine su sudjelovale u zasebnim radionicama.

Radionica ZERO WASTE:

Radionicu su organizirale i vodile nastavnice Ljiljana Jeličić, prof. i Antonela Dragobratović, prof. Za uvod smo pogledali kratki film s YouTubea o ekološki osviještenoj djevojci iz New Yorka koja je kroz dvije godine života po Zero Waste načelima skupila toliko otpada da sve stane u osrednju staklenku. Djevojka iz filma je naglasila da osim recikliranja biorazgradivog otpada i izbjegavanja uporabe nerazgradivih tvari redovito sama kod kuće priprema ekološki prihvatljiva sredstva za čišćenje i osobnu higijenu.

Cilj naše radionice bio je naučiti pripremati neke od ekološki prihvatljivih sredstava za osobnu higijenu. Na stolu su nas dočekali recepti, pribor i jednostavne kemikalije poput sode bikarbone, pčelinjeg voska i maslinovog ulja. Krenuli smo s izradom, učionicom su se širili opojni miris različitih eteričnih ulja. Na kraju radionice pred nama su stajale bombe za kupanje, pasta za zube, različiti balzami za usne, dezodorans za tijelo i sapuni.

Radionica MOJ IDENTITET

Radionicu u organizaciji Goethe Institut-a Zagreb je vodila spisateljica i slikarica Emina Čabaravdić– Kamber. Tema je bila ˝Moj identitet˝.  U kratkom sastavku pisali smo što određuje naš identitet i što nam je u životu važno. Nekima je to bila obitelj, nekima prijatelji, životinje ili vjera. Nakon toga smo slikali odgovarajuće slike prema našim sastavcima. Nastala su vrlo vrijedna literalna i likovna djela koja će kasnije biti zajedno s djelima učenika iz ostalih šest PASCH škola  izložena u Goethe Institutu Zagreb i od kojih će nastati zanimljiva publikacija autorice Emine Čabaravdić- Kamber. Radionica je bila vrlo kreativna i zanimljiva.

U četvrtak, 11.4. smo zajedno s učenicima THG-a pohađali jedan sat  naše uobičajene nastave. Upoznali smo ih sa predmetnim profesorima, slušali predavanje te sudjelovali u grupnim radovima. Nakon toga uslijedile su završne pripreme prezentacija u STEM kabinetu. Iste te prezentacije bile su prikazane četirima razredima. Budući da smo imali četiri različite teme koje smo obrađivali, u jednom satu smo prikazali sve četiri u 2 razreda.  Učenici iz THG-a su se ponajprije predstavili na njemačkom jeziku, a potom prezentirali obrađene teme. Neke od njih bile su: posjet Arboretumu, testiranje čistoće vode pomoću mikrobitova, zero-waste...

Nakon prezentacija posjetili smo Prirodoslovni  muzej u Metkoviću, gdje smo naše goste upoznali s bogatom florom i faunom našeg zavičaja.

Nakon tog posjeta započela je i dodjela diploma. Zajedno s profesoricama iskazali smo veliku zahvalu za sudjelovanje u ovom projektu, nakon čega smo se i počastili. Ovim putem zahvaljujemo profesoricama Gimnazije Metković koje su nam za tu prigodu napravile kolače.

U petak, 12. travnja 2019. sastali smo se u 8h kraj dvorane i autobusom krenuli prema Splitu. lako smo bili umorni od prethodnih dana veselili smo se tom malom izletu.

Oko 11h došli smo u Split te s u nam profesorice dale 2 sata slobodnog vremena za razgledavanje grada. Zahvaljujući pretežno sunčanom i toplom vremenu uspjeli smo s Nijemcima proći sve najvažnije gradske znamenitosti. Podijelili smo se u manje grupe i počeli s razgledavanjem. Prošetali smo rivom i Prokurativama, odnosno Trgom Republike, gdje smo se i slikali. Zatim smo ih proveli po Dioklecijanovoj palači, antičkoj palači koju je oko 300. godine podigao car Dioklecijan i u njoj boravio nakon povlačenja s prijestolja do smrti. Posebno su nam se svidjeli dobro očuvani podrumi palače, odnosno nadsvođeni hodnici. Također smo fotografirali katedralu sv. Dujma i prošetali Marmontovom ulicom. Nakon razgledavanja sjeli smo u kafić, neki su ručali i u 13:05h sastali smo se kod autobusa i krenuli u City šoping centar. Tamo smo kupovali, razgledavali i jeli do 15:30 te se u raspjevanoj, ali pomalo tužnoj atmosferi znajući da se rastajemo (iako na kratko vrijeme) sa svojim prijateljima zaputili na aerodrom. Došavši na aerodrom svi smo se zajedno slikali noseći majice projekta "meine Schätze" koje su nam Nijemci poklonili na dolasku. Izgrlili smo se, pozdravili s nijma i krenuli nazad u Metković.