2020-03-24 15:19:22

(.de)MOTIVACIJA NASTAVNIKA NJEMAČKOG JEZIKA

Već godinama se nastavnici njemačkog jezika bore za bolji status ovog školskog predmeta u odnosu na ostale školske predmete, ali ispred njih stoje mnoge zapreke koje im onemogućavaju normalan i nesmetan rad, te im na taj način slabe njihov entuzijazam i motivaciju koja je itekako potrebna u njihovom radu. Samo neke od zapreka su: u osnovnoj školi nastava ovog predmeta kao izbornog predmeta se uglavnom odvija u drugoj smjeni ili 7. i 8. sat, budući da je ovaj predmet izborni predmet, u osnovnoj školi nastavnici često učenike nagrađuju i boljim ocjenama nego što to zaista zaslužuju kako bi zadržali pristojan broj učenika u svojim skupinama, učenici više ne dobivaju dodatan bod prilikom upisa u srednje obrazovanje na pohađanje njemačkog jezika kroz osnovnu školu, u mnogim srednjim školama se uči od početka ne uzimajući u obzir to jesu li učenici kroz osnovnu školu učili njemački jezik ili nisu, na taj se način učenici u startu demotiviraju za daljnje učenje, njemački jezik se rijetko može čuti na različitim medijima, te je iz tog razloga učenicima vrlo stran i “ nepamtljiv ” , na natjecanjima iz njemačkog jezika zadaci su često neprilagođeni razinama učenja, tako da i motivirani učenici nakon što svoje jezične vještine okušaju na istima, izgube motivaciju.

Ovim istraživanjem je potvrđena hipoteza da broj zainteresiranih učenika za učenje njemačkog jezika, sukladno s tim i za sudjelovanjem u natjecanjima istog, iz godine u godinu sve manji, te da još uvijek i nakon inicijative Njemački otvara mnoga vrata/ Deutsch öffnet viele Türen i uspješno provedenih projektnih aktivnosti te inicijative i usred kurikularne reforme Škola za život, postoji još mnogo toga što bi trebalo promijeniti, izbaciti, uključiti, dodati i usavršiti. Ovim nije nitko prozvan, ali smo svi pozvani u pomoć, jer i bez uspoređivanja i iščitavanja ovih postotaka vidljivo je da svi imamo istu želju, dignuti školski predmet Njemački jezik na višu razinu i dobiti motiviranijeg i zadovoljnijeg i učenika i nastavnika. Dakle ono na čemu bi svakako trebalo raditi, a to su u odgovorima na posljednje pitanje odgovorili i ispitanici obe skupine je: uvesti njemački jezik u OŠ kao obvezni predmet, uključiti ovaj predmet u redovan raspored sati, bodovati pohađanje ovog predmeta prilikom upisa u SŠ, u srednjim školama i gimnazijama dati učenicima mogućnost učenja ovog jezika od razine na kojoj su stali u OŠ , te u potpunosti promijeniti sustav natjecanja kako bi se mogle valjanije i pouzdanije vrednovati jezične vještine učenika, prilagoditi kategorije godinama učenja i tjednoj satnici učenja ili ga ukinuti.

više u PDF-u


Gimnazija Metković