2022-03-28 16:21:06

Radionica IT'S TIME in Croatia - projekt TIME

 

 

 

TIME - Teachers' Inquiry in Mathematics Education je Erasmus+ projekt izrastao iz MERIA projekta, a oba se bave  matematičkim obrazovanjem na razini srednje škole za opću populaciju - u programima koji imaju barem tri sata matematike tjedno. Projekt traje od prosinca 2019. do kolovoza 2022. i provodi se u Danskoj, Nizozemskoj, Sloveniji i Hrvatskoj.

 

"Inicijativa je došla iz potrebe da se matematika poučava na zanimljiviji i efikasniji način kako bi učenicima dulje trajalo stečeno znanje te kako bi vidjeli stvarnu korist i ulogu matematike u vlastitom životu. Drugim riječima, cilj je da matematika učenicima bude smislena, a ne samo kao 'hrpa formula kojih se ne sjećamo'," ističe Matija Bašić, docent na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu, ujedno voditelj projekta TIME.

MERIA se posebno bavila promjenom paradigme poučavanja prema aktivnom učeniku što zahtjeva drugačiju ulogu nastavnika, a da bi se ta promjena dogodila nastavnik mora proći kroz određeni proces koji zahtjeva puno refleksije i razgovora s kolegama  kroz koje prikuplja pozitivna i negativna iskustva. TIME nastavlja razvijati istu ideju i poseban naglasak stavlja upravo na potencijal nastavnika za unapređenje vlastite prakse i kao glavni cilj ima osnaživanje manjih zajednica nastavnika matematike kroz širenje metodologije Studije nastavnog sata (Lesson study) potekle iz Japana i pružanja podrške nastavnicima u dizajnu obrazovnih materijala za istraživački usmjerenu nastavu.

Profesorice Ljiljana Jeličić i Ljubica Jerković sudjelovale su na dvodnevnoj radionici IT'S TIME in Croatia koja se 25. i 26. ožujka 2022. održavala u prostorima V. gimnazije, u Zagrebu, u sklopu koje su članovi projektnog tima  predstavili osnovne ideje Studije nastavnog sata, održali ogledni sat koji su sudionici promatrali i diskutirali, proveli radionicu o analizi i dizajnu materijala za učenje i poučavanje te prezentirali nove materijale osmišljene tijekom projekta.

Naglasak je na interakciji s „drugima koji znaju“ s istraživačkim iskustvom iz didaktike i matematike, a sve u svrhu poboljšanja poučavanja i učenja.

Radionicu su zajednički organizirali hrvatski TIME partneri: Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu, V. gimnazija, Zagreb, XV. gimnazija, Zagreb,  Hrvatsko matematičko društvo.

 

Više o projektu na  https://time-project.eu/.


Gimnazija Metković