« Prosinac 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Povodom Dana Europa, a u samoj završnici projekta učenici su izložili u prostorijama Gimnazije Metković plakate koji prikazuju reprezentativne projektne proizvode eTwinning projekta Jeder kann etwas tun. Izložbu će moći vidjeti učenici naše škole, ali i susjednih škola, te roditelji i nastavnici.
Učenici su za projekt napravili web stranicu u koju su saželi projektne aktivnosti.
Kroz ožujak i travanj proveli smo u mješovitim skupinama osam planiranih izazova.Učenici odjela za biologiju iz Theodor Heuss Gimnazije iz Recklinghausena, Njemačka i učenici iz 2. a i 3. a razreda Gimnazije Metković, Hrvatska podijelili su se u skupine i odabrali izazov prema dogovoru svake skupine. Osim što su trebali ispoštovati svoj izazov, u vremenu dok je izazov trajao istraživali su i putem društvenih mreža razmjenjivali informacije o važnosti njihovog izazova kako za pojedinca tako i za njegovu užu i širu zajednicu, te pripremali zajednički uradak na odabranu temu. Teme izazova su bile:
Što su učenici za vrijeme svojih izazova podijelili s nama možete vidjeti ovdje:
U ovom izazovu smo uživali. Trebali smo pronaći u svojim ormarima, policama ili potkrovljima zaboravljene stvari koje bi možda nekome dobro došle. Imali smo zadatak urediti ih i darovati nekom djetetu, vršnjaku...
Naučili smo kako darivanje osim što čisti srce i dušu drži i naš okoliš čistijim.
Drugi izazov je bio Jedan tjedan bez mesa. Ovaj tjedan smo uz to što smo se odrekli mesa istraživali zašto je dobro i za zdravlje i za okoliš smatnjiti konzumaciju mesa i mesnih proizvoda. U većini smo uspjeli svih sedam dana i mi i naši njemački partneri odreći se konzumiranje mesa, a ponešto smo i iz ovog izazova naučili. Također smo zajednički osmislili mali jelovnik za tjedan bez mesa.
Prvi izazov je bio pravi izazov, a proveli smo ga da još bude teže dva tjedna prije Božićnih i Novogodišnjih blagdana, Izazov se zvao: Bez plastičnih vrećica. U vrijeme kupovanja darova morali smo se odreći plastičnih pakiranja i koristiti pakiranja prirodnih materijala. Kasnije smo proveli anketu među svim učenicima, uglavnom su svi uspjeli, ali bilo je i onih koji su barem jedanput pokleknuli. Nakon izazova i ankete proveli smo raspravu na tu temu i zabilježili što smo iz tog izazova naučili. Sve smo dokumentirali u naš Twinspace. Postavili smo na stranicu i padlet u kojemu smo postavili prezentacije naših istraživanja i koje povremeno posjećujemo i preko nastave njemačkog jezika, biologije i sociologije.
Nakon prvog koraka projekta;osmišljavanje projekta upoznavanje učenika, istraživali smo zajednički ciljeve UN- agende, te ih predstavljali jedni drugima, postavljali pitanja i komentirali.
Für mehr Nachhaltigkeit und Umweltschutz im Alltag und in der Schule
Der Name unseres Projekts regt jeden von uns an, darüber nachzudenken, was wir für unseren Planeten Erde tun können.
Die wissenschaftliche Forschung warnt uns, dass sich die Erdatmosphäre aufgrund unseres rücksichtslosen Verhaltens erwärmt, Meerestiere bedroht sind und ganze Arten aussterben.
Za veću održivost i zaštitu okoliša u svakodnevnom životu i školi
Naziv našeg projekta potiče svakog od nas na razmišljanje o tome što možemo učiniti za naš planet Zemlju.Znanstvena istraživanja upozoravaju da naše nepromišljeno ponašanje zagrijava Zemljinu atmosferu, morske životinje su ugrožene, a cijele vrste izumiru.Koliko smo toga svjesni? Što možemo učiniti protiv toga?
Link projekta: