« Lipanj 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Svjetski dan zaštite okoliša obilježava se svake godine 5. lipnja na godišnjicu održavanja Konferencije Ujedinjenih naroda u Stockholmu (1972.) posvećene okolišu, na kojoj je usvojen Program zaštite okoliša Ujedinjenih naroda (UNEP).
Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića organizirala je međunarodnu konferenciju Jedna Europa, različiti odnosi europskih kultura s prirodom. Usluge ekosustava i bioraznolikost pod klimatskim promjenama u sklopu projekta Vrednovanje prirode. Konferencija se održavala 31. svibnja i 01. lipnja 2023. u Pločama.
Na dvodnevnoj razmjeni iskustava uz gostovanje znanstvenika i nastavnika koji su sudjelovali u projektu i koji su predstavili obrazovane materijale i rezultate trogodišnjeg projekta o ovoj važnoj temi, sudjelovali su i učenici 3.a te 4.a razreda Gimnazije Metković s mentoricama Anom Bebić i Svjetlanom Bebić.
Oni su predstavili aktivnosti, projekata, primjera dobre prakse i zadataka koje su proveli na teme: odnosi ljudi i prirode, biološka raznolikost, klimatske promjene, kultura i okoliš, znanost o okolišu, usluge ekosustava, priroda i multidisciplinarnost.
Svoje aktivnosti predstavili su posterom i prezentacijom.
Razmjenom međunarodnih primjera dobrih praksi, probudimo svijest o važnosti vrednovanja prirode i povežimo obrazovne standarde u Europi.
Učenici i profesori Gimnazije Metković boravili su proteklog tjedna u Švedskoj na posljednjoj mobilnosti Erasmus projekta Is Geography Destiny?
Domaćin je bila škola Jensen Gymnasium Goteborg, a uz naš tim sudjelovali su i Gimnazija Vukovar te partneri iz Turske, Španjolske i Poljske.
Trećaši Sara Primorac, Luka Dominiković, Romano Arar i Dominik Bakalar u pratnji profesorica Branke Vladimir i Klaudije Soldatić aktivno su učili o geografiji i kako je ona oblikovala povijest i sadašnjost. Uz posjete znamenitostima Goteborga i Stockholma, gradili su zajedničku utopiju i predstavili idealan svijet budućnosti kako za zamišljaju mladi Europljani.
Učenice i učenici prvog a razreda Gimnazije Metković Sara Jovica, Nora Marčinko, Tina Vidović, Luka Antunović i Roko Erceg s mentoricom profesoricom njemačkog jezika Svjetlanom Bebić osvojili su prvo mjesto na međunarodnom natjecanju „Hopp, hopp- pišemo bestseler” u organizaciji Goethe Instituta. Na natjecanju osim učenika iz Hrvatske sudjelovali su i učenici iz Njemačke, Rumunjske, Moldavije Grčke i Turske.
Kao nagradu za prvo mjesto sudjelovali su u radionici s hrvatskim piscem Ivicom Prtenjačom gdje su se okušali u pisanju kratkih priča te su proveli dva uzbudljiva dana u Zagrebu.
Osim zabavnih trenutaka provedenih u našem glavnom gradu u organizaciji Goethe Instituta učenici su se u obrazovnoj radionici „Književno putovanje” u opuštenoj atmosferi ulicama Zagreba okušali u escapeu u kojemu su bili zadaci susresti se s našim poznatim piscima i prisjetiti se njihovih doprinosa europskoj književnosti. Pa su se tako susreli s Petrom Preradovićem i njegovim uzorima Johannom Wolfgangom Goetheom i Friedrichom Schillerom, Kumica Barica ih je uputila do Marije Jurić Zagorke s kojom su vodili intervju, u Radićevoj ulici vidjeli su kuću u kojoj se rodio Miroslav Krleža, tu su usporedili njegovog slavnog lika Petricu Kerempuha s likom iz njemačke književnosti Tillom Eulenspiegelom, na Gradskim vratima ih je dočekala Dora Krupićeva držeći u rukama škrinjicu s ključevima. Šetnju su završili s Antunom Gustavom Matošom prevodeći njegove dvije vrlo poznate pjesme Utjehu kose i Jesenje veče.
Slobodno vrijeme u Zagrebu osim boravka u trgovačkom centru iskoristili su za posjet Zoološkom vrtu, Starom gradu, Muzeju čokolade, Muzeju iluzija te raznim događanjima kao što su Pizza fest i Cest is d` Best.
Osnovna škola Zvonka Cara iz Crikvenice bila je domaćin 28. državnog Natjecanja iz hrvatskog jezika na kojemu je sudjelovalo 150 najboljih učenika i njihovih mentora iz osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Naša škola ponosna je što su među odabranim učenicima bili i naši učenici Rita Gnječ i Ivan Volarević koji su ostvarili izvrstan rezultat pod vodstvom mentorice Marije Tomić Veraja.
Rita, učenica trećeg razreda jezične gimnazije, osvojila je 91 % (91/100 bodova) i zauzela 11. mjesto na konačnoj ljestvici poretka, a Ivan, učenik drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, 93 % (93/100 bodova) zauzevši tako 5. mjesto.
Čestitamo Riti i Ivanu te njihovoj mentorici Mariji na izvrsnome uspjehu.
Učenici Gimnazije Metković već drugu godinu sudjeluju u projektu Čitanje u fokusu Naklade Ljevak uz još desetak hrvatskih srednjih škola i postižu uspješne rezultate pišući kritčke osvrte pročitanih djela. U projektu je sudjelovalo 22 učenika pod vodstvom mentorica Martine Pačić i Marije Tomić Veraja.
Tijekom drugog ciklusa ovoga projekta učenici su čitali tri knjige: Connie Palmen, Ti kažeš; David Diop, Brat po duši; Maja Lunde, Povijest pčela.
U samoj završnoj fazi ciklusa Naklada Ljevak organizirala je svečanu dodjelu nagrada i priznanja učenicima za najuspješnije napisane učeničke osvrte u Satiričkom kazalištu Kerempuh u Zagrebu na kojoj su sudjelovali i učenici naše škole u pratnji prof. Ane Bebić i prof. Marije Tomić Veraja.
Naši gimnazijalci ostvarili su izvrsne rezultate osvojivši nagrade za najuspješnije napisane kritičke osvrte za pročitane knjige.
Učenica Iva Kožul osvojila je treće mjesto za kritički osvrt knjige Ti kažeš Connie Palmen i treće mjesto za kritički osvrt knjige Brat po duši.
Učenica Rita Gnječ osvojila je prvo mjesto za kritički osvrt knjige Brat po duši.
Učenica Kristina Šutalo osvojila je drugo mjesto za kritički osvrt knjige Brat po duši i prvo mjesto za kritički osvrt knjige Povijest pčela.
Održana je peta po redu Dnevna doza fizike, a ove godine priključila nam se i kemija...
Biti dijete znači biti radoznao, a biti znanstvenik prije svega znači ostati dijete.
Neil deGrasse Tyson, astrofizičar, kaže: "Djeca su rođeni znanstvenici. Oni su rođeni kako bi ispitali svijet koji ih okružuje.
Oni podižu kamen, oni će pokupiti bubu, oni će pokidati latice cvijeća… Pitat će zašto je trava zelena i eksperimentirat će s lomljivim predmetima. Ja mislim da najbolje što roditelj može napraviti dok odgaja svoje dijete jest pustiti ga da stvari radi na svoj način."
"Hvala svim našim učenicima na sudjelovanju i organizaciji, kao i svake godine - ovo sve bez vas ne bi bilo moguće" - prof. Ćelić, Dragović i Svaguša
Kako je sve skupa izgledalo možete vidjeti na ovom linku:
https://dnevnadozafizike.weebly.com/dnevna-doza-fizike-i-kemije-2023.html
Gimnazija Metković sudjelovala je u tjednu od 8. do 13. svibnja u mobilnosti u Francusku u sklopu Erasmus plus projekta "Groundwaters". Učenici Josipa Tošić, Helena Sršen, Jana Ivanković, Petar Bubalo i Ivan Šutalo u pratnji profesorica Branke Vladimir i Klaudie Soldatić otkrivali su ljepote Francuske od Pariza do Provanse i Azurne obale.
Nakon obilaska znamenitosti Pariza uputili smo se vlakom prema Nici. Tu su nas dočekali domaćini iz francuske škole College Pierre de Coubertin zajedno s partnerima iz Italije, Slovačke i francuske škole iz Valbonnea.
Prvi dan mobilnosti proveli smo u školi gdje smo prezentirali našu studiju slučaja o nestanku jegulje u Neretvi, i upoznavali gradić Le Luc en Provance.
Drugi dan nas je čekala pustolovina u podzemnim špiljama, gdje smo otkrivali podzemne rijeke i učili o povezanosti vanjskog i podzemnog ekosustava.
Nakon speleoloških istraživanja, proveli smo dan planinareći u nacionalnom parku Calanques se Cassis, i proveli noć u planinarskoj kolibi sa spektakularnim pogledom na azurne uvale.
Posjetili smo i Marseille, i poznatu špilju Cosquer s crtežima ljudi iz prapovijesnog doba.
Bila je ovo posljednja mobilnost u trogodišnjem projektu Groundwaters, u kojem smo puno naučili o zaštiti podzemnih voda i njihove bioraznolikosti, te o tome kako se klimatske promjene odražavaju na zalihe vode u Europi.
Profesorice fizike, Angela Ćelić i Ana Dragović su organizirale predstavljanje Fakulteta elektrotehnike i računarstva zainteresiranim maturantima i učenicima trećih razreda. FER su predstavljali izv.prof.dr.sc Ana Sušac i bivši učenici Gimnazije Metković putem platforme Zoom. Time su im pružili bolji uvid u uvjete upisa, organizaciju studija, studijske programe, stipendije i posebnosti studentskog života. Ohrabrili su ih za ono što slijedi, a to je državna matura, s porukom da imaju super podlogu, ali da i dalje moraju i još više raditi, čime je uspjeh zajamčen.
Ovim se putem zahvaljujemo Juri Hercegu, Roku Volareviću, Antoniju Konjevodu i Matiji Jerkoviću, našim bivšim učenicima i trenutnim studentima i profesorici Ani Sušac koji su svojim izlaganjima pripremili naše maturante za budući studij.
Vjerujemo da je ovo bio susret sadašnjih i budućih studenata FERa.
Napustila nas je naša voljena kolegica
RADOJKA BAGUR, prof.
1936. – 2023.
I neću stati: već teći teći teći
Samo iz palih zvijezda sviću zore
Mramorne me stube njima vode
Komemoracija će biti u Gradskom kulturnom središtu 9. svibnja 2023. (utorak) u 14:30.
Sprovod će se obaviti iz gradske mrtvačnice u 17 sati na groblje Sv. Ivana u Metkoviću.
Ne možemo podučavati, a da ne otkrijemo tko smo. Profesorica Radojka Bagur pokazivala je svojom predanošću i radom ono što jest i to je tražila od svojih učenika: marljivost i ljubav prema umjetnosti. Najbolje je priznanje svakom nastavniku učeničko prihvaćanje nastavnikovih pravila. Profesorica Bagur predavala je ulažući iznimno vrijeme i snagu, stoga je govorila s velikim autoritetom o umjetnosti i živjela svoj poziv predavača. Poznato je da su najbolji učitelji ujedno i najzahtjevniji učitelji: oni od učenika zahtijevaju razmišljanje. Na tome su joj njezini učenici zahvalni te s ponosom ističu ne samo da im je prof. Bagur predavala nego da ih je naučila.
Ravnatelj Gimnazije Metković
U utorak, 2. svibnja 2023., Gimnazija Metković otvorila je svoja vrata posjetiteljima i svima zainteresiranima, a posebno osmašima osnovnih škola Doline Neretve. U bogato opremljenim i maštovito pripremljenim kabinetima Gimnazije učenici i profesori pokazali su budućim učenicima inovativne metode rada u našoj školi.
U kabinetu hrvatskog jezika naši učenici i profesori u suradnji s knjižničarkom prikazali su svoja videa i prezentacije o učenju jezika, medijskoj kulturi i strasti prema čitanju, a ponudili su i zanimljiv Escape room.
Zajedno s njima prikazane su i aktivnosti na latinskom jeziku, kojima su učenici analizirali poznate latinske poslovice koje su obilježile školovanje svakog gimnazijalca.
Na njemačkom jeziku učenici su pripremili brojne jezične igre, slagalice i zagonetke za učenje vokabulara uz slatke nagrade.
Na engleskom jeziku nudio se tradicionalni engleski čaj, igre asocijacija i analiza pop pjesama.
Na glazbenoj umjetnosti predstavio se naš školski zbor, a za stalnu glazbenu podlogu pobrinuli su se naši gimnazijski svirači.
STEM predmeti privukli su buduće učenike brojnim atrakcijama.
Kako proizvesti precizno dizajniran proizvod pokazao je tim Acervatio na školskom 3D pisaču i školskom CNC uređaju.
Učenici u programu Škola budućnosti rasplesali su svoje robote-heksapode.
Da matematika može i mora biti zabavna pokazali su naši strastveni matematičari kroz brojne igre i zagonetke.
Interdisciplinarni spoj fizike i kemije rezultirao je inovativnim pokusima, kojima su učenici između ostalog otkrivali kako nastaje duga, kako zarobiti svjetlost i kako proizvesti struju iz voća.
Takav spoj znanja bio je potreban i za uspješno sudjelovanje u izazovnom Escape room-u fizike i kemije, za kojeg se tražilo mjesto više.
Na biologiji su posjetitelji mogli otkriti minijaturni svijet kroz naše mikroskope, sastaviti model ljudskog tijela i proučavati preobrazbe kukaca.
Na kemiji je ispričana zanimljiva forenzička priča, a u šarenom kemijskom kaleidoskopu učenici su vršili raznobojne kemijske pokuse.
Kako se uči geografija i otkrivaju nove kulture kroz putovanja predstavile su učenice u Erasmus plus projektu „Is Geography Destiny“.
Učenici u programu Škole ambasadori Europskog parlamenta predstavili su posjetiteljima svoje aktivnosti podučavanja o EU institucijama i suradnju s ostalim hrvatskim školama u programu.
Kako filozofija može ponuditi odgovore na aktualna pitanja pokazali su maturanti koji su sudjelovali u užarenoj debati na kontroverznu temu iz hrvatskih medija „Treba li dozvoliti moljenje na zagrebačkom trgu?“
Za kraj, u školskoj športskoj dvorani je odigrana nogometna utakmica između naših sadašnjih i budućih prvađa, gdje su pobjedu odnijeli osmaši iz OŠ Stjepana Radića.
Kroz ovaj Dan otvorenih vrata pokazali smo što znamo, što možemo, i što nudimo budućim generacijama Gimnazije Metković!
Dođi, vidi, upiši
Gimnazija Metković otvara svoja vrata svim osmašima u utorak, 2. svibnja, od 10 do 13:30 sati.
Dođite, vidite i upišite se u školu koja nudi pravi smjer u ostvarenju uspješne budućnosti!
Učenici i nastavnici pokazat će suvremene načine rada: pogledajte robote, sudjelujte u sportskom susretu s gimnazijalcima, upoznajte projekte suradnje s europskim školama i mnoge druge zanimljivosti te se pridružite izvrsnoj suradničkoj atmosferi.
Također pozvani su svi zainteresirani – učenici, roditelji i prijatelji! Vidimo se u našoj školi!
PROGRAM u opširnije
Na ovogodišnjem međunarodnom natjecanju Klokan bez granica sudjelovalo je 88 srednjih škola iz Republike Hrvatske s ukupno 2625 natjecatelja u tri kategorije, Cadet, Junior i Student. Među njima je i 56 učenika Gimnazije Metković koji su se natjecali u dvjema kategorijama, Cadet i Junior.
Svake se godine nagradi 10% najboljih natjecatelja u državi, a među tih top 10% ovaj put se našlo čak 11 naših i to:
Cadet:
Ante Turk, 1.c
Frane Vugdelija, 1.c
Junior:
Ivan Volarević, 2.c
Marko Šutalo, 2.c
Ilija Pavlović, 2.c
Maria Katić, 2.c
Lucija Musulin, 3.d
Lovro Matoković, 2.d
Mladen Jurković, 2.c
Valentina Šutalo, 3.b
Junior PLUS:
Ivano Palinić, 3.c
Čestitamo nagrađenima!
MOGU, HOĆU, DJELUJEM
TJEDAN MOZGA 13. 3. – 19. 3. 2023.
KAKO SI ?
Kampanja poznata u svijetu BRAIN AWARENESS WEEK provodi se u Republici Hrvatskoj 22. godinu zaredom u mjesecu ožujku pod nazivom „Tjedan mozga“. Cilj je širu javnost upoznati s napretkom i koristima istraživanja mozga. Pod sloganom „ Nije sve tako crno“ započelo je obilježavanje 22. tjedna mozga. Neke od ovogodišnjih i prošlogodišnjih tema su:
Mentalno zdravlje mladih,
Interakcija probavnog i živčanog sustava,
Dječja igra, vrtnja(spin).
U Gimnaziji Metković već deset godina učenici obilježavaju tjedan mozga kroz edukacije, radionice, debate, prezentacije ... čime se aktivno pridružuju ovoj hvale vrijednoj aktivnosti.
Ove godine smo naše aktivnosti usmjerili na pitanje „Kako si ?“
Kada nam je netko zadnji put postavio ovo pitanje? Kako je pitanje bilo izrečeno? Kada smo zadnji put razgovarali o osjećajima?
Učenici su predstavili plakate i prezentacije, a tijekom sata biologije razgovarali smo o utjecaju društvenih mreža, medija, stigmatizaciji, stereotipovima i stvaranju lažne slike stvarnosti. Oživili smo prethodne dvije godine razgovarajući o životu u izolaciji za koji nismo bili spremni. Naša istraživanja pokazala su porast oboljelih od depresije, anksioznosti i probavnih smetnji, jer su crijeva naš drugi mozak.
Ljudi su prilagodljiva bića. U ovom užurbanom vremenu poručili smo svima: Naučite upravljati svojim vremenom i budite usmjereni prema vlasitim ciljevima.
Naučili smo postaviti pitanje „Kako si?“ i saslušati sugovornika.
Kako je sve započelo?
Početkom 80-ih godina prošloga stoljeća prof. O'Halloran pokrenuo je novi tip natjecanja u australskim školama nudeći niz zadataka višestrukog izbora različitog i nestandardnog sadržaja. Veliki broj učenika rješava zadatke istovremeno, a točnost se provjerava optičkim čitačem. 1991. dva francuska profesora uvode slično natjecanje – Klokan, a u lipnju 1993. je uz Francusku još 7 zemalja (Bjelorusija, Mađarska, Rumunjska, Nizozemska, Poljska, Rusija i Španjolska) odlučilo organizirati natjecanje u svojim zemljama. U Strasbourgu je 1994. osnovana udruga „Klokan bez granica“. Cilj udruge je popularizirati matematiku – zainteresirati učenike za rješavanje matematičkih zadataka i promicati osnovnu matematičku kulturu organiziranjem natjecanja koje će se u svim zemljama članicama održati istoga dana. Natjecanje se organizira u više kategorija, od kojih Cadet obuhvaća učenike 8. razreda OŠ i 1. razreda SŠ, Junior učenike 2. i 3. razreda SŠ te Student učenike 4. razreda SŠ. Moto natjecanja je BEZ SELEKCIJE, ELIMINACIJE I FINALA! Mogu se natjecati svi učenici bez obzira na uspjeh u redovnom školovanju i svaki sudionik na početku natjecanja dobije poklon (kemijsku i torticu), a najboljih 10% dobiju i nagrade (nakon ispravljanja).
Hrvatska je u ovoj priči od 18. ožujka 1999. kad je održano prvo eksperimentalno natjecanje u kojemu je sudjelovalo 1000 učenika OŠ i 1000 učenika SŠ. Iz godine u godinu broj zainteresiranih učenika raste pa broj sudionika u Hrvatskoj već uvelike prelazi 40000.
Uistinu nas veseli što je i Gimnazija Metković već odavno dio ove velike lijepe priče.
S nestrpljenjem očekujemo 24. travnja 2023. i objavu prvih rezultata. Sigurni smo da će se, kao i dosadašnjih godina, zapažen broj naših učenika naći u top 10%.
U petak, 10. ožujka 2023., u Gimnaziji Dubrovnik održalo se Županijsko natjecanje iz biologije za osnovne i srednje škole.
Na natjecanju sudjelovalo je 6 naših učenika koji su postigli zapažene rezultate i to:
1. razred:
Sara Jovica, 4. mjesto, mentorica Sandra Šoše
2. razred:
Sara Volarević, 4. mjesto, mentorica Sandra Šoše
3. razred:
Ana Jelčić, 2. mjesto, Marija Volarević
4. razred:
Vinka Mustapić, 1. mjesto, mentorica Sandra Šoše
Iva Markić, 2. mjesto, mentorica Sandra Šoše
Roko Begušić, 4. mjesto, mentorica Tatjana Matić
Slobodno vrijeme proveli su učenici u Prirodoslovnom muzeju i Aquariumu Dubrovnik.
Čestitke svim učenicima i njihovim mentorima!
U četvrtak, 9. ožujka 2023., u Gimnaziji Metković se održalo Županijsko natjecanje iz fizike za osnovne i srednje škole. Ove godine škola je ugostila 29 učenika i 10 mentora iz naše županije.
Na natjecanju je sudjelovalo 9 naših učenika koji su postigli zapažene rezultate i to:
1. razred:
Ante Turk, 3. mjesto, mentorica Angela Ćelić
2. razred:
Maria Goluža, 1. mjesto, mentorica Angela Ćelić
Marko Šutalo, 3. mjesto, mentorica Angela Ćelić
3. razred:
Ivano Palinić, 2. mjesto, mentorica Ana Dragović
Petra Vladimir, 3. mjesto, mentorica Ana Dragović
4. razred:
Roko Begušić, 1. mjesto, mentorica Ana Dragović
Marko Planinić, 4. mjesto, mentorica Ana Dragović
Lana Parmać, 5. mjesto, mentorica Ana Dragović
Tomislav Marenić, 6. mjesto, mentorica Ana Dragović
Čestitamo učenicima i mentoricama!
Dana 7.ožujka 2023. u Dubrovniku je održano županijsko natjecanje-izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna, LIK-2023.
Na natjecanje-izložbu pozvani su učenici koji su bili najuspješniji na školskim razinama (tri rada po školi). Gimnaziju Metković predstavljali su učenica Ana Bebić (2.r.), Paola Bokan (4.r.) i učenik Matej Dropuljić (3.r.) u pratnji mentorice, prof. Marijane Dodig.
Tema natjecanja ove godine bila je Ljudsko tijelo i plesni pokret. Učenici su trebali istražiti zadano likovno djelo s temom plesa, oblikovati vlastitu ideju plesne figure u žici, istu snimiti i animirati u digitalnoj aplikaciji te napraviti pisani istraživački rad.
Nakon vrednovanja Povjerenstva , naši učenici zauzeli su prva tri mjesta. Učenica Ana Bebić osvojila je prvo mjesto, Paola Bokan drugo, a Matej Dropuljić treće mjesto. Sva tri rada predložena su za državnu razinu.
Čestitamo našim kreativcima na izvrsnim rezultatima i želimo im puno uspjeha u daljnjem natjecanju!
U petak, 3. ožujka 2023., Gimnazija Metković prvi put je ''uživo'' bila domaćin Županijskom natjecanju iz kemije za srednje škole jer se tijekom prethodnih pandemijskih godina natjecanje odvijalo u matičnim školama. Ove godine škola je ugostila 27 učenika i 10 mentora iz naše županije. Premda se natjecanje iz kemije ubraja u ''teška natjecanja'' ono uvijek privlači veliki broj učenika. Posebno nas raduje što se na županijsku razinu natjecanja plasiralo i 12 učenika iz naše škole i što naši učenici prepoznaju kemiju kao ''središnju znanost'' koja povezuje druge prirodne znanosti i nudi novi način promišljanja i prirodoznanstveni pogled na svijet.
Naši su učenici tradicionalno postigli zapažene rezultate i to:
1. razred
Niko Jovica, 1. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Josip Terzić, 2. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Ante Crnjac, 6. mjesto, mentorica Lora Prusac
Ante Turk, 7. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
2. razred
Rebeka Jogunica, 1. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Blanka Agatić, 2. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Eugen Sentić, 4. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Ivan Volarević, 5. mjesto, mentorica Dana Svaguša
4. razred
Luka Popović, 2. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Tomislav Marenić, 3. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Marta Puljić, 5. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Ivana Šutalo, 6. mjesto, mentorica Antonela Dragobratović
Gimnazija Metković već treću godinu sudjeluje u izvannastavnoj aktivnosti Biosigurnost i biozaštita.
Nositelj ovog projekta je Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Akademija medicinskih znanosti Hrvatske. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Alemka Markotić.
Glavni cilj projekta je upoznavanje učenika s opasnim uzročnicima bolesti, načinu njihova djelovanja i odgovornom ponašanju prema zdravlju.
Učenici ishode ostvaruju rješavanjem problema, praktičnim radom, izradom plakata i sudjelovanjem u rasparavama kojima se potiče aktivno učenje.
Međužupanijska smotra je podijeljena u tri regije i to Istočna Hrvatska, Središnja Hrvatska i Primorska Hrvatska (Ličko-senjska, Zadarska, Šibensko-kninska,
Splitsko-dalmatinska, Dubrovačko-neretvanska) .
Škole sudionice projekta izradile su plakat na zadanu temu kojeg je međužupanijsko povjerenstvo vrednovalo. Nakon provedenog vrednovanja pristiglih radova izabrano je trinaest radova srednjih škola Primorske Hrvatske, a među njima i rad Gimnazije Metković.
Obrtničko-industrijska škola je domaćin međužupanijske smotre, a sama smotra je održana u hotelu „Zdilar“ u Imotskom.
Našu školu su predstavile učenice II.b. razreda Tara Milinković i Barbara Perić pod mentorstvom prof. Marije Volarević.
Tema rada je Antimikrobna sredstva iz prirode – slatki pelin.
Našim radom naglašeni su ljekoviti učinci slatkog pelina u liječenju bolesti respiratornog sustava izazavnih virusima uključujući i Covid-19.
Noć knjige je manifestacija pokrenuta 2012. godine, kako bi se barem na jedan dan govorilo o čaroliji stvaranja i radosti čitanja knjiga.
Cilj projekta je jedinstvenom manifestacijom potaknuti kulturu čitanja i uvažavanja knjige kao civilizacijskog i kulturnog dosega te dati poticaj razgovoru o statusu i važnosti knjige u suvremenom društvu. Povod za to pružaju nam Svjetski dan knjige i autorskih prava (23. travnja) i Dan hrvatske knjige (22. travnja).
U program obilježavanja uključene su zainteresirane institucije: knjižnice, odgojno-obrazovne ustanove i ustanove u kulturi i znanosti, nakladnici i knjižari, javne i neprofitne organizacije.
Ove godine tema Noći knjige bila je umjetna inteligencija i fenomen umjetne inteligencije. Tako smo u našoj školi obilježili ovaj dan na satovima hrvatskoga jezika i engleskoga jezika. Učenici su igrali Kahoot kviz na temu umjetne inteligencije te s pomoću razonode naučili i nešto novo. Na kvizu su sudjelovali učenici pod mentorstvom prof. hrvatskog jezika Suzane Nižić, Martine Pačić i Martine Tomić, prof. hrvatskog jezika i engleskog jezika i književnosti, a kviz je organizirala i moderirala knjižničarka Antonija Glamuzina.
Prvi Dan planeta Zemlje obilježen je 1970 godine, kada je američki senator iz Wisconsina organizirao nacionalne prosvjede kako bi podigao svijest o problemima zaštite okoliša. Od 1990 godine Dan planeta Zemlje slavi se u više od 140 zemalja širom svijeta.
Male, ponavljajuće, možda besmislene situacije dovele su do klimatskih promjena s čijim posljedicama se suočavamo ( povećana razina ugljičnog dioksida, toplinski valovi, smanjenje ozonskog omotača, glad, siromaštvo, zarazne bolesti, smanjenje bioraznolikosti .... ). Jedan od glavnih uzroka globalne krize gladi su klimatske promjene.
Naši učenici su edukativnim radionicama pokazali kako je planetu za opstanak potrebna naša pomoć.
Učenici 1b, 1c i 1d razreda preko platforme Teams rješavali su problemske zadatke o utjecaju službenih i divljih odlagališta otpada na okoliš, razvrstavanju otpada, potrošnji papira, potrošnji pelena i bacanju novca.
Učenici 2b i 2d razreda svojim prezentacijama su objasnili kako klimatske promjene dovode do pojave starih, ali i novih zaraznih bolesti.
Učenici 3b razreda svojim plakatom objasnili su kako su klimatske promjene osobito u zemljama izloženim ekstremima uzrok gladi.
Što ćemo učiniti? Posadimo drvo, borimo se protiv otpada, ograničimo potrošnju vode i energije, zaštitimo biljke i životinje.
Zemlja će nam zahvaliti!
Sretne škole u Gimnaziji Metković
Gimnazija Metković u proteklom je tjednu bila domaćin završne mobilnosti u Erasmus plus projektu Happy Schools 2020, u kojem je fokus na sreći učenika i nastavnika u školi.
Učenici i profesori iz njemačke škole Berufskolleg am Eichholz iz Arnsberga, portugalske škole EPHTL iz Lisabona te finske škole Apollon Yhteiskoulun iz Helsinkija sudjelovali su u četverodnevnom programu na temu psihologije sreće.
Osim umjetničke radionice, kvizova o EU i debate u Gimnaziji Metković sudionici su također posjetili Prirodoslovni muzej u Metkoviću, prošetali Predolcem te posjetili Split, Dubrovnik i Ston.
Rita Gnječ, učenica trećeg razreda jezične gimnazije, i Ivan Voalrević, učenik drugoga razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, osvojili su prva mjesta na županijskom Natjecanju iz hrvatskoga jezika te su pozvani na državno Natjecanje iz hrvatskoga jezika.
Čestitamo na izvrsnom uspjehu našoj Riti i našem Ivanu te njihovoj mentorici Mariji Tomić Veraja!
Želimo im puno uspjeha na državnoj razini natjecanja!
Naši gimnazijalci ostvarili su uspješne rezultate na županijskom Natjecanju iz hrvatskoga jezika.
1. razred:
Josip Terzić, 3. mjesto, mentorica: prof. Martina Pačić
Klara Jerković, 4. mjesto, mentorica: prof. Andrijana Vuica
Melani Primorac, 5. mjesto, mentorica: prof. Petra Sršen
2. razred:
Ivan Volarević, 1. mjesto, mentorica: prof. Marija Tomić Veraja
Blanka Agatić, 2. mjesto, mentorica: prof. Marija Tomić Veraja
Sara Volarević, 2. mjesto, mentorica: prof. Marija Tomić Veraja
Eugen Sentić, 3. mjesto, mentorica: prof. Marija Tomić Veraja
Borna Musulin, 5. mjesto, mentorica: prof. Marija Tomić Veraja
3. razred:
Rita Gnječ, 1. mjesto, mentorica: prof. Marija Tomić Veraja
Borna Kovač, 2. mjesto, mentorica: prof. Suzana Nižić
Petra Kraljević, 4. mjesto, mentorica: prof. Suzana Nižić
4. razred:
Ivana Šutalo, 2. mjesto, mentorica: prof. Martina Pačić
Anđa Alilović, 4. mjesto, mentorica: prof. Martina Pačić
Čestitamo svim učenicima koji su sudjelovali na županijskoj razini natjecanja i njihovim mentoricama!
Učenici drugih razreda Gimnazije Metković išli su na dvodnevni izlet u Šibenik i Zadar zajedno sa svojim razrednicama prof. Ivanom Menalo, prof. Martinom Tomić, prof. Marijom Tomić Veraja i u pratnji prof. Marijane Dodig, prof. Vedrane Pažin i prof. Zorana Vidovića. Puno je truda, planova i vremena uloženo dok je naš put u Zadar postao stvarnost. Laganim koracima bližio se naš najveći blagdan Uskrs, a s njim i naši praznici tijekom kojih smo otputovali u Šibenik i Zadar te istražili njihove starine.
Sve počinje ranog jutra, pred sam kraj proljetnih praznika, kada smo se pospano izvukli iz zagrljaja kreveta i uputili se prema kolodvoru odakle smo i krenuli. Nakon nekoliko sati putovanja prvo je stajalište bio Nacionalni park Krka. Uživali smo u svježem zraku, netaknutoj prirodi i beskrajnim slapovima. Detaljni opisi stručnog vodiča još su više doprinosili samom doživljaju. Nakon obilaska Krke kratko smo se fotografirali, okrijepili i krenuli dalje.
Naše iduće stajalište bio je Šibenik, grad čije su nas uske uličice i kamene zidine obrglile i dopustile nam postati dijelom te netaknute starine. Iako je Šibenik zaista predivan grad, umor je lagano postajao jači od želje za obilascima. Obilaske smo završili pogledom na katedralu sv. Jakova te smo krenuli dalje prema Zadru i našem hostelu. Smještaj nas je ugodno i pozitivno iznenadio. Kad smo se smjestili u samom centru Zadra i okrijepili, započele su pripreme za večernji izlazak. Kiša je omela naše planove te je naš entuzijazam pomalo padao, ali želja i snaga bile su jače od napada zadarske bure. Uživali smo u večernjem druženju i razgovoru te se nakon nekoliko sati uputili u svoje sobe u kojima su se tihi razgovori vodili do kasnih sati. Iduće smo jutro započeli uz šalice kave i toplog peciva te svi, pomalo i umorni i iscrpljeni, krenuli smo u obilazak Zadra. Doista je to jedan predivan biser naše Hrvatske koji nam je pružio priliku obići Morske orgulje i Pozdrav Suncu. Crkva sv. Donata pokazala nam je veličanstvo kamena, izdržljivost i mudrost starih graditelja. Nedaleko od hostela u kojem smo odsjeli nalazili su se i muzeji koje smo također obišli, Muzej stakla i Muzej zlata i srebra. Čuli smo priču o izradi stakla i njegovoj povijesti, a detaljnu priču o zlatu i srebru ispričala nam je časna sestra benediktinka. Sve je to za nas bilo jedno predivno iskustvo koje će uvijek biti urezano u našem sjećanju. Obilazak Zadra završili smo druženjem uz kavu na Kalelargi prepričavajući svoje doživljaje te se pripremili za povratak kući. Pri povratku smo kratko stali u Škabrnju, zapalili smo svijeće i odali počast svim poginulim braniteljima čiji su životi urezani u korijene naše voljene Hrvatske.
U večernjim satima stigli smo u Metković gdje su zvijezde već odavno preuzele nebo. Što reći osim da smo bogatiji za još jedno iskustvo i za puno novih saznanja i informacija o posjećenim dalmatinskim biserima te da su naša sloga i međusobno prijateljstvo još više ojačali i otkrili nam draži srednjoškolskog života.
Barbara Perić, 2. b
Ako proizvod ima cijenu 100 € te ako znamo da je u nju uključen PDV, kolika je cijena proizvoda bez PDV-a? Značajnom broju mladih (ali i starijih) ovo jednostavno pitanje predstavlja problem. Prepoznato je to i na državnoj razini pa je u svrhu unaprjeđenja financijske pismenosti donesen
Nacionalni strateški okvir financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2021. do 2026. godine
Jačanje i razvijanje financijskog obrazovanja prepoznati su kao imperativ pa se odmah krenulo u akciju.
„Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju“ projekt je kojeg su prije otprilike pola godine osmislili i pokrenuli doc. dr. sc. Matija Bašić i prof. dr. sc. Željka Milin Šipuš sa zagrebačkog PMF-a s ciljem svladavanja osnova financijske pismenosti učenika od 7. razreda osnovne škole do 4. razreda srednje škole. Provedba projekta omogućena je donacijom tvrtke Addiko Bank d.d.
Studenti Matematičkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu, među kojima su i naši bivši učenici Veronika Obšivač i Ante Gakić, su pod vodstvom prof. dr. sc. Željke Milin Šipuš i doc. dr. sc. Matije Bašića izradili sedam inovativnih scenarija poučavanja kojima se kroz ekonomski kontekst razvijaju matematički koncepti i osnove financijske pismenosti. Primjenjuju se metode istraživački usmjerene nastave matematike koje učenike usmjeravaju da dio sata rade bez pomoći i upute nastavnika te na taj način preuzimaju odgovornost za svoje djelovanje, učeći tako u interakciji sa zadanim izazovom. Nastavnik na kraju procesa povezuje učeničke strategije i rješenja s ciljanim matematičkim znanjem, pri čemu ih stavlja u realističan i relevantan kontekst osobnih financija i/ili poduzetničkih inicijativa.
Promjena valuta, štednja, osobni proračun, inflacija, kredit, obračun plaće i mirovinsko osiguranje su realni konteksti koji su poslužili studentima za osmišljavanje vrlo zanimljivih i poticajnih aktivnosti koje su detaljno razrađene u scenarijima.
Projekt i scenariji su predstavljeni na Danima financijske pismenosti na PMF-u, 13. i 14. travnja 2023.
Posebno nas raduje entuzijazam koji su studenti pokazali pri predstavljanju svojih izuzetno kvalitetnih uradaka te njihova spremnost da stvaraju nešto novo i mijenjaju obrazovanje i svijet nabolje. Projekt im je ponuđen kao izvannastavna aktivnost po principu "tko želi", a oni su spremno prihvatili izazov i pokazali kako učenje i poučavanje učiniti istraživačkim, suradničkim, interaktivnim i modernim.
Ove ćemo scenarije uklopiti u nastavu matematike kako bismo na suvremen način pridonijeli boljem razumijevanju i prepoznavanju osnova financijske pismenosti i omogućili našim učenicima da spremnije dočekaju financijske izazove koji ih u životu očekuju.
Za početak preporučamo najjednostavniji scenarij, Tri pravila za uspješno upravljanje novcem.
Sretan Uskrs!
Želimo vama,drage učenice i dragi učenici, vašim roditeljima i bližnjima, vašim nastavnicama i nastavnicima te svim djelatnicima Gimnazije Metković,
ravnatelj Jozo Jurković i Uprava škole
Sara Volarević je 1.mjesto na Županijskom natjecanju iz latinskog jezika.
Čestitamo učenici i njezinoj mentorici, profesorici latinskog jezika Ivani Menalo.
Čak 86 učenica i učenika Gimnazije Metković polagalo FIT ispite iz
njemačkog jezika u organizaciji Goethe Instituta. Polagale su se jezične
razine A1 i A2 u vještinama slušanja i čitanja s razumijevanjem, pisanja i
govorenja za koje će ako sve pozitivno riješe dobiti certifikate koji će im
poslužiti u traženju sezonskog posla ili zaposlenja.
U četvrtak i petak su se u našoj školi održavali ispiti u organizaciji Goethe Instituta. Ispitima je ove godine pristupilo 86 učenica i učenika te prema osobnoj procjeni svojih jezičnih vještina, te podršci njihovih nastavnica njemačkog jezika polagali različite jezične razine. Ispite su provodile certificirana ispitivačica Goethe instituta Indra Katharina Dassmann a asistirale su profesorice njemačkoga jezika Ivana Živaljić i Svjetlana Bebić, te profesor njemačkog jezika Petar Popović.
Organizacija i provedba ispita ovako velikog broja učenika je bila bezprijekorna što možemo zahvaliti vrlo čvrstoj i ozbiljnoj suradnji Gimnazije Metković i Goethe instituta, ali i našim učenicama i učenicima koji se uvijek pokažu dostojnim domaćinia predstavljajući našu Dolinu riznicom mladosti, znanja i srdačnosti. Za Fit ispite učenice i učenike su pripremale profesorice njemačkog jezika Ana Bebić i Svjetlana Bebić.
Budući da je Gimnazija Metković partner škola Goethe instituta naši učenici i profesorice njemačkog jezika uživaju niz pogodnosti u kojima se otvaraju široke mogućnosti rada na usavršavanju jezičnih vještina ovog sve privlačnijeg jezika. Goethe institut organizira svake godine za naše učenice i učenike i profesorice razne jezične radionice u korelaciji s plesom, glazbom, kazalištem, sportom, umjetnošću, fizikom, matematikom, robotikom, novinarstvom, trotjedne jezične stipendije u Njemačkoj, natjecanja s vrijednim nagradama, polaganje ispita u svrhu izdavanja jezičnih certifikata i još mnogo više.
Osam učenika Gimnazije Metković: Erika Begić, Petra Koncul, Iva Kožul, Nika Karla Milinković, Marta Penović, Tonka Previšić, Nera Prović i Kristijan Volarević u pratnji profesorica Ane Bebić i Ane Dragović boravili su od 26. do 31.3.u Tampere, Finska gdje se provela završna mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta "Lecker und gesund". Uz Gimnaziju Metković u projektu sudjeluju škole iz Njemačke, Grčke i Finske.
Kroz predavanja, prezentacije i posjete školi, tvrtkama i organizacijama mnogo su naučili o zdravoj prehrani, finskom školskom sustavu, njihovoj školskoj kantini i hrani te preventivnom zdravstvenom sustavu u Finskoj.
Prvi dan mobilnosti obilježio je prijam kod ravnatelja škole i gradonačelnice. U poslijepodnevnim satima smo u grupama razgledavali i upoznavali grad i jedni druge.
Drugi dan projekta započeli smo posjetom "Ruohonjuuri", trgovini i proizvođaču zdrave i veganske hrane. Upoznali smo se s hranjivim vrijednostima proizvoda koje nudi te cijelim procesom istraživanja i proizvodnje njihovih proizvoda. Nakon manjeg uvoda u svijet veganske i zdrave hrane, današnji put nastavili smo dolaskom u njihovu školu. U njihovoj školi dočekala su nas četiri prezentatora i četiri prezentacije. Prezentacijama smo naučili o "Voimia", njihovoj školskoj kantini i hrani; o preventivnom zdravstvenom sustavu u Finskoj; o zdravijim zamjenama bijelog šećera i o stvaranju proizvoda veganske tvrtke "Vegem". Tijekom dana obavljali smo mnoge zadatke, a neki od njih su: potraga za ukusnom niskošećernom hranom i isprobavanje sastojaka koji su zamjena za šećer. Stečeno znanje stavili smo na test završnim zadatkom spremanja i pečenja "blaubeerkuchen", "pitabrot", veganskih kobasica i čajnih i pripravkom salate i umaka za salatu koje smo naposljetku podijelili zajedno sa svim profesorima i učenicima uključenima u projekt.
Projektno putovanje trećega smo dana obogatili izletom u Helsinki. Prije samoga dolaska u Helsinki, posjetili smo poznatu tvornicu slatkiša "Fazer". U Fazeru su nas dočekali veseli prezentatori koji su nam, slikovitim filmom, prikazali nastanak ove poznate tvornice i njezinih proizvoda te samu priču osnivača Karla Fazera. Nakon dolaska u glavni grad Finske, domaćini su nas upoznali s njegovom poviješću. Vidjeli smo mnoge znamenitosti poput protestantskog hrama, predsjedničkog dvorca i parlamenta. Večer se nastavlja u odličnoj atmosferi, druženjem u lobiju hostela.
Ovogodišnju smo mobilnost zatvorili za ovaj put - posljednjim posjetom školi-domaćinu i poznatoj finskoj sauni. Četvrti nam je dan projekta uljepšan smijehom i veseljem, a onaj ozbiljni dio dana proveli smo u proučavanju meda i cijeloga procesa njegova nastanka. Potom smo se uputili u finsku saunu, do koje smo došli nezaboravnom šetnjom kroz šumu i po smrznutom jezeru. Sauna je bila odličan način opuštanja i zbližavanja s ostalim članovima projekta, gdje smo osim predivnog finskog iskustva, ostatak dana roštiljali te se, kroz ples i pjesmu, pozdravili s našim finskim, njemačkim i grčkim prijateljima - učenicima i profesorima. Uz lijepe uspomene i predivno provedeno vrijeme, kući se vraćamo ruku punih darova kojim su nas obradovali naši domaćini i, što je najvažnije, s puno naučenih lekcija.
Projekt sufinancira Europska unija iz programa Erasmus+.
Koordinatorica projekta je profesorica Ana Bebić.
Učenici Gimnazije Metković zajedno s profesorima u projektu Škola budućnosti sudjelovali su ove subote 25. ožujka 2023. na NEXT konferenciji za buduće generacije u Splitu.
Konferenciju su organizirali mladi volonteri udruge Split Tech City u Domu za mlade u Splitu, a uz našu Gimnaziju bile su prisutne i brojne splitske srednje škole. Inspirativni govornici iz područja STEM-a i kreative mladima su prenijeli svoja poslovna i životna iskustva u prezentacijama i panel diskusiji.
Psihoterapeutkinja Željka Radnić u govoru o mentalnom zdravlju poručila je kako treba osviješteno i ograničeno koristiti društvene mreže. Poduzetnik i osnivač stranice CrnoJaje Đulijano Nola u svojoj je prezentaciji motivirao učenike da budu uporni unatoč početnim neuspjesima i da ne daju medijima da im ukradu optimizam. Slijedila je panel rasprava na kojoj su govorili Josip Bujas (mentor u Centru izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije), Suzana Špika Šimera (stručnjakinja za upravljanje ljudskim potencijalima iz tvrtke Postindustria) i Toni Trivković (predsjednik udruge Split Tech City). Oni su podijelili s nama priče o svojim počecima, povremenim porazima i receptu protiv "burnout-a". Najrevolucionarnije je bilo predavanje Mislava Malenice iz startupa Mindsmiths o razvoju umjetne inteligencije, koji je najavio prodor AI tehnologije u sve pore današnjice, a chatGPT je tek početak toga. Za kraj je ilustratorica Zombijana (Andrijana Vešović) ispričala svoj put od švrljanja u bilježnice do Instagram slave, i savjetovala kreativce da vjeruju usvoj talent i da odole "hejterima".
Naše učenike su na konferenciju pratili nastavnici u projektu Škole budućnosti prof. Ljubica Jerković, prof. Petra Ujdur, prof. Dino Jerković i prof. Branka Vladimir.
Naši ambasadori i ambasadorice u programu Škole ambasadori Europskog parlamenta sudjelovali su na radionicama financijske pismenosti povodom Europskog tjedna novca u organizaciji škole domaćina Gimnazije Dubrovnik i njihove mentorice prof. Nine Čupić Vlahušić, u dobrom društvu IV. Gimnazije Marka Marulića iz Splita i mentorice Natalije Palčić.
https://www.facebook.com/hrvatskimivolimo
Obilježavajući Dane hrvatskoga jezika u našoj školi i ove godine prisjetili smo se važnih datuma, jezikoslovaca i djela iz bogate povijesti našega materinskog jezika. Načinjeni su prigodni plakati o ovoj manifestaciji kojom se želi ukazati na važnost očuvanja materinskog jezika. Dani hrvatskoga jezika dio su Mjeseca hrvatskoga jezika čije je obilježavanje pokrenuo Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, krovna nacionalna ustanova za proučavanje i normiranje hrvatskoga jezika. Obuhvaća nekoliko važnih datuma, počinje na Međunarodni dan materinskog jezika, 21. veljače, a završava 17. ožujka danom kad je objavljena Deklaracija o nazivu i položaju hrvatskoga književnoga jezika iz 1967. godine.Međunarodnim danom materinskoga jezika želi se ukazati na važnost jezika kao izraza ljudske kreativnosti i različitosti, a obilježavanje ovoga dana promiče jezičnu raznolikost i višejezično obrazovanje.
U našoj školi obilježili smo ovaj dan radionicama s knjižničarkom Antonijom Glamuzinom i profesoricama hrvatskog jezika Martinom Tomić, Suzanom Nižić, Petrom Sršen i Andrijanom Vuicom.
Na radionicama su se učenici upoznali s nekim od dijalekata i narječja hrvatskog jezika gledajući isječke iz kultnih hrvatskih serija i filmova te su u grupnom radu pokazali svoju kreativnost u stvaranju kratkih priča koristeći zadane riječi iz raznih dijalekata našeg jezika.
Naši učenici sa svojim mentoricama (Martina Tomić, Petra Sršen, Vedrana Pažin, Andrijana Vuica, Marija Tomić Veraja, Suzana Nižić i Martina Pačić) pokazuju iznimnu brigu za materinski jezik izvrsnim uspjesima na Natjecanju u poznavanju hrvatskoga jezika. Na županijsku razinu pozvano je 28 učenika Gimnazije Metković.
Pozvani učenici na Županijsko natjecanje
PRVI RAZREDI: Ena Cvjetković, Ema Gnječ, Katja Jerković, Karla Jerković, Melani Primorac, Lucija Šeput, Josip Terzić.
DRUGI RAZREDI: Blanka Agatić, Rebeka Jogunica, Borna Musulin, Barbara Perić, Eugen Sentić, Kristina Šutalo, Ivan Volarević, Sara Volarević.
TREĆI RAZREDI: Tea Bjeliš, Katja Crnčević, Rita Gnječ, Borna Kovač, Petra Kraljević, Antea Kraljić, Marija Žderić.
ČETVRTI RAZREDI: Anđa Alilović, Roko Begušić, Josip Ćulum, Luka Martinović, Luka Popović, Ivana Šutalo.
Čestitamo na uspjehu te želimo da i dalje njeguju ljubav prema hrvatskome jeziku!
MOGU, HOĆU, DJELUJEM
SVJETSKI DAN VODA
Život je nastao u vodi. Bez vode nema života.
„Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu“ je ovogodišnja tema za Svjetski dan voda koji se svake godine obilježava 22. ožujka.
Voda je iznimno važna za postizanje ciljeva održivog razvoja, zdravlje i napredak ljudi našeg planeta. Koliko je pitanje voda važno za čovječanstvo govori i činjenica kako je UN na svojoj službenoj stranici ( https://sdgs.un.org/conferences/water2023 ) omogućio svakom čovjeku istaknuti popis osobnih obveza kojima bi utjecali na rješavanje problema povezane s vodom i kanalizacijom. Nakon gotovo 50 godina u periodu od 22. do 24. ožujka 2023 godine održat će se u New Yorku „Konferencija o vodi 2023“.
Svojim radom učenici 3. c razreda pokazali su promjene koje bi željeli vidjeti u svijetu:
https://www.canva.com/design/DAFdvwZCl4g/
BsnmdNnBLIfr80EI9lW38g/watch?utm_content=DAFdvwZCl4g&utm_campaign=
designshare&utm_medium=link2&utm_source=